Reserva de billetes de tren para India

Hood, Vie Nov 24, 2017 4:39 pm

Hola a todos, en un mes estoy de nuevo en India, esta vez viajando por el sur. El motivo de ponerme en contacto con el foro es que tengo problemas en la reserva de billetes, he seguido las pautas de diferentes webs registrandome primeramente en Cleartrip, este con exito. Pero en la segunda parte en el registro en la red de ferrocarril indio,(IRCTC), no he podido completar el registro. Despues de rellenar todos los datos y aceptar todos los puntos, me aparece el mensaje de ¨TRY AGAIN¨ y vuelta a empezar.
Me podéis echar una mano? ,las plazas se agotan. Alguna agencia india fiable para comprarlo desde aquí?.
Muchas gracias a todos y espero vuestra ayudita.

pratapsingh, Jue Jun 14, 2018 2:04 pm

Hi,

I know that this post is a bit old but I want to assist any traveller who is planning to book train tickets in India.

In India, one can book train tickets from Irctc but the real problem is that of creating an account here. I am from Jaipur, India and it took me a whole month of trial & error to create an account here.

Secondly, if you are successful in creating an account at IRCTC then you need to understand the difference between express, passenger, Rajdhani and Shatabdi trains.

Never book a passenger train as they can be 6-20 hours late. Only Rajdhani and Shatabdi trains are better and even they are like 2-6 hours late.

Plus also check our air tickets as flights from Tier 1 cities like Delhi to Mumbai, Bangalore etc are cheaper. They cost like Rs 2500 to 3500 per person.

Hope I was able to assist.

Regards,
Pratap Singh
:D

Volver a “India”